برای هم کنکوری هام (ورود برای عموم، رایگان و ازاد است) دی:

بچه های کنکوری 97، سلام :)


اول اینکه دممون گرم، خسته هم نباشیم که تا اردیبهشت دووم آوردیم و نمردیم* و خداقوت به همه مون دی:

این یکی دو روز اخیر داشتم وبلاگهای شما ها رو میخوندم و متوجه شدم که اکثرمون حالمون بده، خسته شدیم، نا امیدیم، حوصله نداریم، فکر میکنیم دیگه نمیشه، به 98 فکر میکنیم و ...

دیشب هم با یکی از دوستام که انسانیه صحبت میکردم و اون هم حال دلش اصلا خوب نبود. راستش خودمم از اواسط اسفند تا همین یک هفته پیش خیلی خیلی خسته و له و داغون بودم. اونقدری که اصلا برام مهم نبود که چی  میشه و حالم از درس و دانشگاه و ازمون و گاج و الگو و مبتکران و مهر و ماه و همه چی بهم میخورد :|

اما بچه ها میدونید؟ ما 12 سال درس خوندیم. جون کندیم. شب امتحانا تا صبح بیدار موندیم. خون دل خوردیم. موفق شدیم. شکست خوردیم و ... الان رسیدیم به مرحله آخر این 12 سال؛ به کنکور. رسیدیم به مرحله های آخر کنکور. بچه ها یادتونه که شبای امتحان شروع میکردیم به درس خوندن؟ چقدر تند تند میخوندیم و از مباحث پر سوال تر میخوندیم؟ یادتونه چقدر بازدهیامون خوب بود اون شبا؟ اردیبهشت برای کنکور، مثل شب قبل امتحانه. بچه ها ما اگه تا اینجا عاااالی بودیم، ولی از الان ول کنیم، همه چیز خراب میشه. کسی کاری نداره ما چقدر درس خونده بودیم. بچه ها ما شاید اگه همین فردا کنکور بدیم، رتبه مون بشه 200 هزار اصلا. حالا اگه این فاصله تا کنکور رو درس نخونیم، شک نکنین 200 هزارمون میشه 400 هزار. اما بیاین باااور کنیم که اگه همین دو ماه رو خوب بخونیم میتونیم 100 هزار شیم. اگه خیلی خوب بخونیم، میتونیم 50 هزار شیم، اگه عالی بخونیم میتونیم 10 هزار شیم و شک نکنید که اگه خیلی عااالی بخونیم، میتونیم حتی، حتی و حتی 3 رقمی باشیم. حالا مگه اصلا ما الان در حد 200 هزاریم؟  نه :) پس خیلی میتونیم بهتر باشیم؛ خیلی خیلی بهتر :)

بچه ها الان موقعیه که خیلی ها نا امید میشن و همه چی رو ول میکنن. اینا با پای خودشون میرن کنار. یه عده هستن که فکر میکنن خیلی خوبن و کمتر میخونن، اینام میرن کنار. یه عده هستن خسته شدن یا حوصله ندارن دیگه و کم کاری میکنن. اینام میرن کنار. بیاین ولی ما بمونیم. فقط دو ماهه. بیاین همین دو ماه دیگه رو هم سخت بگذرونیم. بیاین همین دو ماه رو شبا از خستگی رو کتابامون خوابمون ببره. بیاین همین دو ماه رو له و داغون بشیم ولی میدونید بعد این دوماه به خاطرش چقدر راضی خواهیم بود؟ هیچ آدمی از تلاش ناراضی و ناراحت نیست. بچه ها مقصد مهم نیست. شاید ما عااالی درس بخونیم ولی خدا صلاح ندونه برامون که رتبه خوب بیاریم. مقصد مهم نیست. مقصد همین مسیریه که داریم میریم. همین تلاشیه که داریم میکنیم. تلاش هیچ وقت تموم شدنی نیست. ادمی که بخواد الان از کنکور فرار کنه، پس فردا هم از امتحانای دانشگاه فرار میکنه و بعدشم از سختی های زندگی. بیاین تلاش کنیم و یاد بگیریم که تلاش کنیم. یاد بگیریم سختی بکشیم و بازم ادامه بدیم. بیاین اینا رو برای زندگیمون تمرین کنیم. هیچ ادمی تو رفاه و راحتی رشد نمیکنه. سختی ها ادما رو بزرگ میکنن. برای اکثر ما کنکوریا، کنکور اولین اتفاق واقعا سخت زندگیمونه. قطعا خیلی چیزای بزرگتری رو درپیش داریم. بیاین به خودمون ثابت کنیم که میتونیم. نه واسه خانواده، نه دوستا، نه فلانی و فلانی و فلانی... فقط برای اینکه خودمون یادمون باشه که خواستیم، تلاش کردیم، تونستیم.

بچه ها، دو ماه سخت، دو ماه پر تلاش، دو ماهی که شاید لازم باشه کمتر بخوابیم، تفریح نکنیم یا کمتر بکنیم، ولی اگه خوب تلاش کنیم، بعدش رضایتی داریم از خودمون که به هزااااارتا تفریح می ارزه. حالا ام وقتی تلاش کردیم، توکل میکنیم به خود خدا که هوامونو داشته باشه. مثل همیشه ی همیشه.

بچه ها، هیچ آدمی زیر پتو قهرمان نمیشه. هیچ کس با خوابید و بی حوصلگی و تنبلی به جایی نرسیده که ما بخوایم دومیش باشیم. اما بیاین این طور فکر کنیم که اگه قراره کنکور 97 یه پدیده هایی داشته باشه که از دو ماه اخرشون خوب استفاده کردن و نتیجه ی خوبی گرفتن، اون پدیده ها ما باشیم. بیاین استثنایی باشیم :) بیاین دیگه فکر نکنیم که میشه یا نه. بیاین اصلا فکر نکنیم چند روز مونده، یا چه حجمی رو باید تو این دوماه جمع و جور کنیم یا باید چند درصد بزنیم که به فلان رشته و فلان دانشگاه برسیم. فقط تلاش کنیم. بیاین دیگه برامون مهم نباشه شبانه روز 24 ساعته. فقط بخونیم و بخونیم و بخونیم و تلاش کنیم و لذت ببریم و توکل کنیم. توکل، توکل، توکل... :)))

اینا رو نوشتم که بگم بچه ها، دوباره دستتونو بذارین رو زانوهاتونو بلند شین. چون الان اصلا وقت نشستن نیست. اینقدر نا امید نباشین. حتی اگه صفر صفر هستین، بازم تو این دوماه میشه خیلی کارا کرد که همش بستگی به تلاش خودمون داره. اگه وضعیت متوسطی دارین، میتونین خیلی بهترش کنین. اگه وضعیت خوبی دارین، میتونین عالی بشین. شنیدین میگن موفق همونیه که یه بار بیشتر تلاش کرده؟ شاید یه مبحثی باشه که شما تا حالا یاد نگرفته باشینو رهاش میکنین و دیگه نمیخونینش. ولی شاید اون مبحث فقط یه بار دیگه لازمه تا خونده بشه که یاد بگیرینش. ولی شما نا امید میشین و نمی خونینش و یادش نمیگیرین. با تلاش نکردن و تنبلی، به خودمون ظلم نکنیم بچه ها. انسان ذاتش برای تلاشه. این ظرفیت بزرگی که تو وجودمون هست رو با تنبلی نابودش نکنیم. اگه موفق نباشیم، تنها مقصرش خودمونیم... و این خیلی ترسناکه...نه؟

و خلاصه، بیاین از مسیر لذت ببریم. آماده این هم کنکوری های خوب دوست داشتنیم؟ بزن بریم =))))


* من همیشه وقتی به سال کنکورم فکر میکردم، فقط تا اسفند رو میتونستم تصور کنم. هیچ تصوری از بعد عید نداشتم. فکر میکردم قطعا از شدت استرس میمیرم دیگه دی: و خب خوشحالم که نمردم دی:


پ.ن: وقتی خودم خیلی نا امید بودم و یه سلسله اتفاقاتی که باعث شد حالم بهتر شه و دوباره بلند شم، دلم خواست به همه بگم که بسه نا امیدی. از همه چیزایی که گفتم مطمئنم و اگه یه درصد شک داشتم، نمی نوشتمشون. وقتی دیدم همه اینقدر نا امیدن، تصمیم گرفتم همه اینا رو بنویسم و بذارم اینجا، که هم شاید بتونم یه کم روحیه تونو تغییر بدم و هم همونطور که زکات علم، نشر اونه، زکات امید هم پخش کردنشه. امیدوارم براتون مفید بوده باشه... :)

من به داداش:خسته شدم داداش:(امسال هیچ ...نمیشم
داداش:چی؟ینی سال بعد مبخاطر تو تلویزیون روشن کنم؟:| درستو بخون من سال دیگه مراعات تو رو نمیکنم

مرسی بابتش:) هرچند چند روزیه جمع کردم خودمو و خداحافظ وبلاگ!!:دی ولی نیاز داشتم به این.این اطرافیا هم نمیدونن آدم خسته به این که تو ام بیشتر بکوبیش نیاز نداره.میخواد بزنی تو دهنش بگی ...نخور همین امسال تمومش میکنی :| :)))))
:)))))))
جالبه من وقتی تی وی روشنه راحت ترم تا قتی که کلا هیچ صدایی نیست و همه جا سکوته :/ به خاطر همینم نصف شبا نمیتونم درس بخونم :| دی:

خواهش میکنم :) خوشحالم اگه حتی یه ذره خوب بوده برات :) منم یه هفته ایه حداقل از نظر روحی روانی جمع و جور کردم خودمو و دارم تلاشمو بیشتر میکنم:) ولی هیچ وقت از وبلاگم خداحافظی نمیکنم چون به محض خداحافظی، دلم میخواد هزااار تا پست بذارم :|
تو باز وضعیتت نسبت به من بهتره طبق همون پست آخرت :) موفق باشیم همه مون :)))))

* یادمه گفته بودی اگه تو کامنتدونیا دیدیمت، ... گفته بودی چیکار کنیم؟ مهم نیست فقط بذار من اون چماقمو پیدا کنم دی:
اتفاقا سکوت مطلق برای من زجر آورترین چیز ممکن در هر حالتیه خصوصا درس خوندن.در روز نزدیک به 16 17 ساعت(ساعت های بیداریم) آهنگ تو گوشمه و تو سکوت نمیتونم درس بخونم!بحثی که هست اینه من در هر برهه ای  و نه فقط کنکور از تی وی متنفـــــــــرم و برنامه هاش و جهانیان بدانید و آگاه باشید من تو جهیزیه م تی وی وجود نخواهد داشت:)))) حالا امسال به بهونه کنکور میتونم زور بگم بشون که خاموش کنید لعنتی رو

_آره اتفاقا منم خیلی پستم میاد!ولی دارم کنترلش میکنم:دی نبودنش یخوووورده راحت تره برام وبلاگ الان
حالا من داغ بودم یه چیزی گفتم چماقو بذار زمین:| :)))) 
دارم به اون وقتایی فکر میکنم که دو ساعت هنزفری تو گوشمه و گوشام درد میگیره و داغ میکنه و پرتش میکنمش یه طرف دی:
باشه آقا نداشته باش خب، جهیزیه خودته اختیارشو داری به هر حال :)))

خوبه که کنترلش میکنی :))))

نههههه تازه هنوز پیداش کردم D;
خیلی خوب بود
مرسی که زحمت کشیدی نوشتی
امروز کلا انگیزم خوب بود و ساعت هفت بیدار شدمو اما طبق پستی که گذاشتم بدلایل جا نداشتن در کتابخانه دیر شروع کردم اما خوشحالم بعد یک ماه شل و ول درس خوندن 10 ساعت درس خوندم...
با اینکه سنجشمو گند زدم و زیرگروه یک احتما قبولیم کمه کم...
خدا رو شکر :))
خواهش میکنم :)))
جا نداشت؟ واقعا؟!!!! امیدوارم همینطوری پر قدرت و پر قدرت تر پیش بری :)))) 
مهم نیست اصلا :)) تحلیل کن ازمون رو و ببین غلط هاط واسه چی بوده، نکته هایی که یاد نداشتی رو یادداشت کن و خوشحال باش که قبل کنکور فهمیدیشون:))) منم تا قبل این ازمون تحلیل خوبی نداشتم ولی ازمون دیروز رو که تحلیل کردم دیدم کلی از غلط هام واسه اینه که صورت سوال رو با دقت نمیخونم و... وقتی با این دید که مشکلامو پیدا کنم ازمونمو تحلیل میکردم، خیلی کار لذت بخشی بود برام :)))

موفق باشی/ باشیم :)))))
شما اعتقاد داری میشه تو این دو ماه رتبه زیر ۲۰۰۰منطقه دو رسید؟ 
بوده کسی 
کسی که الان تقریبا ۳۰  ۴۰ شایدم ۵۰ هزار ^منطقه دو ^هس؟!
بله معتقدم که میشه.اما ببینید که این گفتنش خیلی ساده س. فکر کنید که الان یه نفر هست در حال حاضر رتبه 5 هزار میاره و زیر 2 هزار میخواد و یکی هم هست که به قول شما 50 هزاره و زیر 2هزار میخواد. ایا اگه هردو n ساعت بخونن، هر دو به هدفشون میرسن؟ قطعا نه. من میگم تو این دوماه هممممه چی ممکنه. بستگی به میزان تلاش داره. (البته واضحه که منظورمون درس خوندن واقعی و مفیده نه اینکه فقط ساعت پر کنیم) ما همه میخوایم این مسیرو تو یه زمان مساوی بریم. بعضی ها جلوترن و راه کمتری دارن و بعضی ها دورتر و باید مسافت بیشتری طی کنن. واضحه که گروه دوم باید سرعت و تلاش بیشتری داشته باشن. مگه نه؟ 
من میگم میشه. شده تا روزی 15 ساعت خوندن. هوم؟ ارزششو داره. فقط اراده ی محکم میخواد که هر ادمی داره. فقط حرکت بدون فکر کردن به نتیجه میخواد. یعنی ما بریم و پر قدرت بریم و مهم برامون رفتن باشه و نه رسیدن. شاید اصلا لازم باشه واسه هدفمون روزی 18 ساعتم بخونیم. بدتر از اینکه نیست. ولی هدفمونم هدف کوچیکی نیست. من میگم بیاین این دوماه هرچی کم کاری بوده رو بذاریم تو کیسه سیاه زباله و پرتابش کنیم بیرون. بیاین همین دوماه خودِ پر تلاش و با اراده مون باشیم :)))

راستی این که گفتین کسی بوده؛ اول بگم که بله بوده. دوم اینکه اگه نبوده هم چه عیبی داره یه دفعه هم ما اولیش باشیم؟ نشدنیه؟ نه. پس چرا اون استثناهه ما نباشیم؟ چرا همش بقیه باشن؟ 

اما بازم میگم همه ی اینا مشروط به تلاشه فقط :)))

موفق باشید/ باشیم :)))))
خیلی عالی بود دوست عزیز...

منکه سطحم صفر نیس میتونم ب رتبه زیر چهارصد منطقه سه فک کنم ؟

اخه من فقط ب رتبه سه رقمی نیاز دارم 

ولی نا امیدم

چقدر خوب :)

ببین فکر که میتونیم بکنیم به تک رقمی هم حتی دی: اما اینی هم که شما میگی واقعا دور از دسترس نیست. اما یه وقت هست ما فلان چیزو خیلی دوست داریم ولی اینقدر دست دست میکنیم که از دستش میدیم. یا اونقدر کند حرکت میکنیم به سمتش که نمیرسیم بهش. من میگم که همونقدر که ارزوهای بزرگی داریم، تلاش بزرگی هم داشته باشیم. اینی که شما میگید در دسترسه واقعا. اما با تلاش، با برنامه ریزی. یه بنده خدایی میگفت شما الان باید کار پنج روز رو تو یه روز جمع و جور کنین. راست میگفت. ما الان یه همچین تلاشی لازم داریم و اگه همچین چیزی باشه، قطعا میشه :))) من میگم بیا دیگه برامون مهم نباشه چه رتبه ای چه دانشگاهی چه شهری چه درصدهایی چند ساعت مطالعه روزانه چند تا تست. بیا فقققط تلاش کنیم و بخونیم و از تلاشمون راضی باشیم. خودمون از خودمون راضی باشیم. اون وقت اگه خدا بخواد حتما حتما میشه اما اگه نشد هم ما چیزی رو از دست ندادیم. درسته؟ :)
ان شاءالله مرداد بگی بهم حتما که 3 رقمی شدی:))) 
نا امیدی خیلی مخربه. حتی اگه یکی ترازش 8هزار هم باشه و نا امید باشه افت میکنه. بیا بلند شیم و به خودمون اعتماد کنیم و خوب بخونیم :)))
خیلی مرسی اسمارتیز عزیز:**
خیلی خواهش میکنم :)))))
ممنون بابت حرفات عزیزم
اخه من واقعا اهوازو میخوام
ب نظرت الان چقد خوبه میانگین بخونی روزانه؟
که ب قول خودت برنامه پنج روزو تو ی روز جمع کنی
ان شاءالله که بشه:)

خب هرررچی بیشتر بهتر. بالای 12 13 ساعت به نظرم لازمه. اما ببین من میگم بیا خودمونو محدود نکنیم. شاید یه روز ما واقعا بتونیم 15 ساعت بخونیم ولی هی از اول صبح به خودمون میگیم من امروز میخوام 10 ساعت بخونم. بعدشم 10 ساعت میخونیم و خوشحالیم غافل از اینکه تواناییشو داشتیم خیلی بیشتر بخونیم. بعد یه چیز دیگه م اینکه من خودم دارم اجراش میکنم و ساعت مطالعه م بالاتر رفته، اینه که اومدم باید هامو گذاشتم کنار. مثلا قبل میگفتم حتما 11 بخوابم، 5 بیدار شم. بعد ممکن بود 11 اصلا خوابمم نیاد ولی بازم میخوابیدم. اما الان با خودم شرط کردم تا هر موقع توان داشتم و مطالعه م مفید بود بخونم. میخواد 9 صبح باشه یا 3 نصف شب. 


:)
خیلی ازت ممنونم اسمارتیز عزیز!
حرفایی بود که خیلی بهش نیاز داشتم! امیدوارم فردا صبح که بیدار شدم اینا یادم نره :/ 
موفق باشی :)
خواهش میکنم :)
من خودم روزی یه بار پست خودمو میخونم که یادم نره :| 

هم چنین:)
و خوش اومدید در ضمن :)
اره درست میگی این اشتباهه بگی فلان ساعت چون تصور ذهنیته و ممکنه کششت بیشتر از این حرفا باشه
ولی بازم اگه یه ساعت بالا مد نظرت باشه مثلا بگی امروز 16 ساعت باید بخونم خوبه چون فشار میاری ک بخونی
ب نظرم برنامه روزتو کامل اجرا کنی اما اخر شب اضافه ترم بخونی مثلا اگه دوازده ساعتتو خوندی بعد دیدی یک شبه خوابت نمیاد تا سه اضافه ترم بخونی

بازم مرسی بابت حرفات من همش فکر میکردم غیر ممکنه بدست اوردن رتبه زیر چهارصد برام اما شما گفتی با تلاش مداوم و بی توقف میشه انگیزم بیشتر شد خییییلی چون خیلیا بهم گفتن ما دوساله پشت کنکوریم نتونستیم بعد تو میخوای با سطح متوسط تو ماه بتونی اذیتم میکرد این
اره دقیییقا :))))

اونایی که نتونستن خودشون کم کاری کردن. چون اونا نتونستن دلیل نمیشه که ما هم نتونیم. ما کنار نمی کشیم و تلاش میکنیم و میرسیم ان شاءالله :)))
خیلی خوشحالم که انگیزت بیشتر شد چون انگیزه موتور محرکیه که به این راحتی ها خاموش نمیشه :)) امیدوارم خیلی زود برای همدیگه از موفقیت هامون بگیم :*
+ راستی اسمت من رو یاد شعار نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی میندازه دیییی:
درسته کسی ک دوسال پشت کنکوره میتونسته بیشتر از سه دور کتابارو بخونه پس کم کاری خودش بوده

امروز فعلا پنج ساعت با انگیزه خوندم از فردا ساعات خواب و استراحتو کمتر میکنم

خخخخخ اره نام کاربریمو دوس دارم
اوهوم :)

اره :) خیلی وقت هایی هستن که وقتی ادم فکر میکنه اصلا ننیدونه داشته چیکار میکرده ینی قشنگ بیهوده میگذرن. اینا رو پیدا کن و ازشون استفاده کن :))) امیدوارم خیلی زود به ساعت مطالعه بالا برسی :*

=)))))
تنها کاری که میتونم بکنم اینه که تشکر کنم ازت بابت این نوشته:)..
واقعا ممنتونتم.التماس دعا
:)))
خواهش میکنم :))))
امیدوارم به دردت خورده باشه :)
التماس دعای متقابل :)
من رتبه 5000 منطقه دو میخام یا 6000 ولی کلا ناامیدم ول کردم.
چون صفرم .
نه اینکه صفر صفر  ولی داغونه کلا فرض کن درصدای اختصاصی 10 عمومی میانگین 30 40 :(((

مریم جان نا امیدی سمه، از سم هم بدتر و خطرناکتر. ول کردن الان مثل این میمونه که همین قدری هم که خوندی رو نخونده باشی تا الان. ولی میدونی اگه محکم باشی و پرقدرت تر از همیشه ادامه بدی چه نتیجه های خوبی میگیری؟ :)
من یه پیشنهاد دارم اما من نه مشاورم نه هیچی فقط یه کنکوریم. به پیشنهادم فکر کن و اگه به نظر خودتم خوب بود و اگه با بقیه هم مشورت کردی و موافق بودن، انجامش بده. من میگم عمومی هات بد نیستن و تو فرصت باقی مونده میتونی خوب جمعشون کنی و حتی به درصد بالای 65 و 70 برسونی و حتی با اراده ی خودت شایدم بیشتر. بنابراین به نظرم عمومی ها رو تقریبا همشونو بخون و حذفشون نکن. اما رو اون قسمتایی که پرسوال تر و ساده ترن بیشتر مانور بده که این بخشا رو با یه سرچ ساده میتونی پیدا کنی تو بیشتر سایتای مشاوره ای و اینا هست. و برای اختصاصی ها هم سعی کن قسمت های پر سوال ساده رو تو اولویت خوندنت بذاری و خیلی خوب بهشون مسلط شی. مثلا فیزیک پیش 2 که واقعا ساده ست یا 3 فصل اول زیست سوم یا قارچها و آغازیان و باکتری ها که فقط حفظی ان یا مباحث آینه و  عدسی و قانون گازها و احتمال ریاضی و  ... که این بخش های مهم و پربازده هم هست تو اینترنت بگردی پیداشون میکنی. بعد که برای خودت مباحثی رو که میخوای بخونی مشخص کردی، طوفانی شروع کن به خوندن. دیگه به تنبلی و بی ارادگی اجازه نده وارد زندگیت بشن و وقتی درس میخونی به خودت بگو که باید همه مطالبی رو که میخونم خیییلی خوب یاد بگیرم.
من مطمئنم که میشه. واقعا میگم تو این فرصت میشه با برنامه درست و درست درس خوندن و یه خرده سرعت بالاتر و ساعت مطالعه بالاتر درصدای اختصاصی رو هم تا 40 یا حتی 50 برسونی. فقط یه جوری بخون و تلاش کن که بعد کنکور با خودت نگی اگه همون 50 روز رو درس میخوندم خیلی بهتر میشدم. یه جوری بخون که شرمنده ی خودت و آرزوهات نباشی و به خودت مطمئن باش و حتما حتما برنامه ریزی کن و با برنامه و نظم پیش برو :))))) مطمئن باش که میشه اگه بخوای و تلاش کنی و همه فکرای منفی رو بریز بیرون چون لیاقتشو ندارن تو فکرت باشن. فقط بخون و قسمتای پرمبحث ساده رو بخون و بازم بخون و بخون و بخون :)

آرزوی موفقیت میکنم برات از ته ته دلم :)))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
زندگی ذاتش مثل گودزیلاست؛ عجیب، غیرقابل پیش بینی، گاهی وحشتناک، گاهی جالب، گاهی آرام.
چطور می شود گودزیلا ها را رام کرد؟ و چطور می شود افسار گودزیلا را به دست گرفت؟
این همان چیزیست که آدم ها را به حرکت وا می دارد...

:)
پیام های کوتاه
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Customized by a Friend